t223 kwietnia uczniowie klas szóstych PSP Suchej wybrali się na dwudniową wycieczkę edukacyjną do Torunia.  Wcześnie rano wyruszyliśmy do miasta Mikołaja Kopernika, pod fachową opieką przewodnika z biura podróży „ Eskapada”.
Pogoda podczas naszej wycieczki była doskonała, świeciło słońce i wiał lekki wiatr. Toruń to miejsce magiczne, gdzie znajdują się zabytki wszystkich epok, od średniowiecza począwszy.

Ich wyjątkowość polega nie tylko na wysokiej wartości artystycznej, ale na ich znaczeniu dla historii sztuki. Słynne zabytki toruńskie świadczą o potędze politycznej i ekonomicznej, jednego z największych i najbogatszych miast w dawnej Rzeczypospolitej i wcześniej państwie krzyżackim. Mieliśmy okazję zwiedzić: Ratusz Staromiejski, Spichrze, ruiny zamku krzyżackiego, dom Mikołaja Kopernika, Krzywą Wieżę itp. W domu Legend Toruńskich, dzięki interaktywnemu połączeniu muzeum i teatru, przenieśliśmy się  w magiczny świat opowieści o mieście i jego historii. Odważniejsi uczniowie, mogli aktywnie uczestniczyć w przedstawieniach dotyczących legend.
Będąc w Toruniu nie mogliśmy ominąć stałego punktu wycieczek, wizyty w Planetarium- Orbitarium- Geodium. Dzięki dziesiątkom projektorów, nie ruszając się z wygodnego fotela, przeżyliśmy noc polarną na biegunie, zobaczyliśmy Ziemię z Księżyca. W sali Orbitarium umieszczono zestaw interaktywnych urządzeń oraz modeli, dzięki którym poznaliśmy zjawiska zachodzące w kosmosie. W Geodium obejrzeliśmy interaktywną wystawę poświęconą planecie Ziemi i zjawiskom na niej zachodzącym. Łasuchy oczywiście nie mogły ominąć sklepu z piernikami. Słynne Toruńskie Pierniki wytwarza Kopernik, firma cukiernicza założona w 1763 roku, najstarsza w Polsce i jedna najstarsza na świecie.
Zmęczeni dotarliśmy do miejsca naszego noclegu, malowniczo położonego ośrodka „Polanka”. Tam właściciel przywitał nas bardzo serdecznie, oprowadził po ośrodku i zaserwował przepyszną kolację. Jednak na kolacji się nie skończyło, gdy zapadł zmrok właściciel zrobił nam niespodziankę i zaprosił na ognisko z kiełbaskami.
Mam nadzieje, że wycieczkę do Torunia nasi szóstoklasiści zapamiętają na długo i będą mile  wspominać swoją szkołę podstawową.