Serdeczne podziękowania dla Pani Marii Walasik Powiatowego Rzecznika Konsumentów za przeprowadzenie ciekawych zajęć, przekazanie ważnych informacji oraz udzielenie cennych wskazówek młodym konsumentom.

konsument i jego prawaW dniu 02 października 2018r., po raz pierwszy w naszej szkole, gościliśmy Powiatowego Rzecznika Konsumentów Panią Marię Walasik. W ramach wiedzy o społeczeństwie, uczniowie klasy ósmej wzięli udział w zajęciach dotyczących konsumentów i ich praw.


Podczas spotkania poruszano szereg zagadnień, między innymi: kto jest konsumentem w świetle przepisów, jakie ma prawa, co to jest rękojmia, jakie uprawnienia daje nam gwarancja, tryb dochodzenia roszczeń oraz jakie są przepisy odnośnie zakupów przez Internet. Dowiedzieliśmy się też, jak szeroki zakres zadań ma Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Korzystając z wiedzy i doświadczenia Pani Marii Walasik, otrzymaliśmy szereg wskazówek dotyczących kształtowania świadomości konsumenckiej. Pozycja konsumenta na rynku jest bowiem ściśle powiązana z jego znajomością prawa, dostępem do informacji i edukacją konsumencką. Niezależnie od spraw, jakie nas pochłaniają, powinniśmy poznać lub przynajmniej umieć znaleźć podstawowe regulacje prawne, które nas dotyczą. Warto też mieć świadomość, do kogo można zwrócić się o pomoc.

                                Barbara Woźniakowska