sandomierz 1016 czerwca uczniowie klas III, IIa, IIb, Ib i VI wraz z opiekunami udali się na wycieczkę do Sandomierza. Już przed 8.oo czekał pod szkołą autokar, a w nim kierowca – p. Tomasz oraz pilot i przewodnik p. Andrzej Wąchocki. Wszyscy stawili się punktualnie, więc po sprawdzeniu listy obecności i przypomnieniu regulaminu ruszyliśmy w drogę.

GALERIA

Pobyt w Sandomierzu rozpoczęliśmy od wejścia na Bramę Opatowską skąd mogliśmy podziwiać panoramę Sandomierza i okolic m.in. Gór Pieprzowych. Następnie udaliśmy się na rynek, gdzie zobaczyliśmy ratusz i urokliwe kamieniczki.
Z rynku przeszliśmy do zwiedzania Trasy Podziemnej, w której uczniowie mogli zobaczyć historyczne piwnice kupieckie oraz ich wyposażenie. Wysłuchali także kilku legend sandomierskich dotyczących m.in. najazdów Tatarów na Sandomierz.
Nieco zmęczeni zwiedzaniem udaliśmy się na obiad do restauracji „Cubanita”, której rewolucję przeprowadziła Magda Gessler. Na dzieci czekała pyszna zupa pomidorowa oraz pierś z kurczaka z surówką z marchewki i ziemniaczki. Później była chwila odpoczynku na rynku. Ten kto miał jeszcze trochę miejsca w brzuchu, skusił się na pyszne lody
Już wypoczęci ruszyliśmy do zbrojowni, w której dzieci miały wysłuchały kolejnych legend związanych z miastem. Chętni przymierzali zbroje rycerskie i dawne stroje. Dużym zainteresowanie cieszyła się ekspozycja broni oraz pomieszczenie zwane „katownią”, w którym znajdowało
Następnie przez Ucho Igielne udaliśmy się w stronę Katedry. Wąwozem św. Jadwigi przeszliśmy w kierunku Wisły, gdzie czekał już na nas statek. Podczas rejsu podziwialiśmy m.in.: przyrodę, zachodnią część Starego Miasta z kościołem Świętego Jakuba, zamkiem, synagogą. Mieliśmy znakomity widok na widok Collegium Gostomianum, zamek, katedrę i Dom Długosza. Z Wisły doskonale było widać już Góry Pieprzowe. Na zakończenie rejsu kapitan postawił na rękach uczniów pamiątkowe pieczątki, w kształcie kotwicy.
Pełni wrażeń powróciliśmy do Suchej o godzinie 20.00. Wszyscy byli pełni wrażeń. Zadowolonych i nieco zmęczonych uczniów odebrali stęsknieni rodzice 