„W historii Polski, tak się składa, był kiedyś ponad wiek niewoli.
Jedenastego listopada nasz kraj z niewoli się wyzwolił.
I wtedy myśl powstała taka, by przez szacunek dla przeszłości
ten dzień na zawsze dla Polaka pozostał Dniem Niepodległości.”
Z tej właśnie okazji uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Suchej mieli możliwość wysłuchania krótkiego programu słowno muzycznego w wykonaniu uczniów klasy siódmej, przedszkolaków z grupy "Nutki" i przedstawicieli chóru szkolnego.
8 listopada społeczność naszej szkoły wzięła udział w kolejnej edycji akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej „Szkoła do hymnu”. Podobnie jak w ubiegłych latach o symbolicznej godzinie 11:11 wspólnie odśpiewany został hymn narodowy.
SZKOLNY KONKURS PLASTYCZNY
„Portret Janusza Korczaka - patrona mojej szkoły”
I. PRZEDMIOT KONKURSU:
Przedmiotem Konkursu jest ukazanie w formie plastycznej postaci Janusza Korczaka, jego idei, życia, działalności, osiągnięć i myśli.
Postać Janusza Korczaka prezentuje najlepsze przymioty charakteru, wzór patriotyzmu i wartości, które są szczególnie ważne w pracy dydaktycznej iwychowawczej. Janusz Korczak wcielał w życie własny system pedagogiczny podkreślając, że do każdego dziecka należy podchodzić poważnie i indywidualnie.
Wykonanie prac konkursowych będzie okazją do przypomnienia osoby Patrona naszej szkoły, jego osiągnięć i myśli.
II. CELE KONKURSU:
• przybliżenie uczniom postaci i twórczości Janusza Korczaka,
• szerzenie wśród dzieci i młodzieży wiedzy o patronie swojej szkoły,
• rozwijanie umiejętności cyfrowych i pozyskiwanie informacji dostępnych w Internecie dotyczących postaci Janusza Korczaka,
• kształtowanie pozytywnych postaw,
• aktywizacja dzieci i młodzieży,
• zapoznanie uczniów z prawami dziecka,
• rozwijanie wyobraźni,
• rozwijanie zdolności plastycznych.
W dniach 14–27 października 2024 r. po raz dwunasty świętowaliśmy Europejski Tydzień Kodowania, czyli CodeWeek! CodeWeek to inicjatywa promująca naukę kodowania w różnym wieku i na różne sposoby. Skierowana do każdej zainteresowanej osoby. Bez żadnych barier, bez żadnych ograniczeń z czerpaniem radości i spokojnym odczarowywaniem słowa „kodowanie”. Rozwijanie miękkich kompetencji (umiejętność pracy zespołowej, logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów) oraz rozwijanie wyobraźni i kreatywności to cele, które przyświecały obchodom CodeWeek w naszej szkole. Uczniowie klas I – VIII oraz dzieci z oddziałów przedszkolnych brali udział w różnorodnych działaniach celebrując idee CodeWeek.
Koordynatorkami działań w szkole były: Anna Wieczorek i Edyta Mróz.